2017. szeptember 5., kedd

Élménybeszámoló - Bled, Szlovénia

Két éve nyáron volt szerencsém először Bledhez, de akkor csak hazafelé álltunk meg ott 3-4 órára. Már akkor elhatároztam, hogy a jövőben biztosan vissza fogok térni, mert soha nem láttam még szebbet Blednél, pedig már elég sok helyen jártam. Párizs, Monte Carlo, Krakkó, Varsó stb, az én szememben ezek a városok sehol nincsenek Bledhez képest. Az egész hely egyszerűen annyira varázslatos és nyugodt, hogy azt szavakba nem lehet foglalni. A rövidke négy nap alatt úgy feltöltődtem, hogy szinte új emberként tértem haza.
Ha kíváncsi vagy az élménybeszámolómra és a rengeteg fotóra, akkor kattints tovább a teljes bejegyzésért! :)

For the first time I was in Bled two years ago in summer, but only for 3-4 hours. I decided then, that I will go back, because I have never seen a more beautiful city, however, I have seen a lot already. Paris, Monte Carlo, Krakow, Warsaw etc.. these cities are "nothing" in my eyes compared to Bled. The whole place is so magical and calm, you cannot find words for that. These four days were really energizing for me.
If you would like to see my photos and report, then just click on it, to get the whole blogpost.

Bledben rengeteg mindent lehet csinálni, mi is megpróbáltunk minél több mindent belesűríteni a négy napba, de még így is le kellett mondanunk pár dologról.
Az első napon délután kettő óra körül értünk a szlovén kisvárosba, a közelség is egy hatalmas pozitívum, autóval hamar leértünk. Sajnos azon a délután már nem nagyon tudtunk bármit is csinálni, mert ömlött az eső, de másnapra már szépen kitisztult az ég.

You can do a great many things in Bled, so we tried to do as many activities as we could in our short four days.
We arrived by car, the proximity is really good too, it is only a few hours from Budapest. Unfortunately the first day we could barely do something due to the rain, but the day after it was already sunny.

Második nap a Vintgár szurdokhoz látogattunk el, amit mindenkinek látnia kell egyszer az életben. Gyönyörű!

The second day we visited the Vintgar canyon that must be seen by everyone. Just breathtaking!

Harmadik nap úgy gondoltuk kemények leszünk, és beúsztunk a tavon lévő kis szigetre. :D A partról egyébként sokkal nagyobb területűnek látszik a kis sziget, pedig egy gótikus templomon, a Maria Magdalena szobron és egy éttermen kívül nincs is rajta semmi más, de persze azért must-have látnivaló, ha Bledben jár az ember. Tizenöt euróért csónakkal is átvisznek a szigetre, de úszva szerintem mókásabb megközelíteni.

The third day we went hardcore and swam to the island situed in the lake. That little island seems much bigger from the shore, however there is just a gothic church, the Maria Magdalena statue and a restaurant on it, but it is still a must to see if you visit Bled. For 15 euros you can go there by boat too but I think it is more adventurous by swimming.

Felsétáltunk a várhoz is, ahol ez a kilátás fogadott minket. Találtunk egy helyet, ahol nem voltak turisták, és valójában egy lélek sem rajtunk kívül, szuper volt ott ülni némán egy jó húsz percet, és csak csodálni a látványt.

We walked up to the castle also, where we got this beautiful view. We found a spot where were no tourist, actually just us, and it was amazing just to sit there and enjoy the view, the silence.

Nem a legelőnyösebb kép rólam, de muszáj volt beletennem a bejegyzésbe, mert mennyire aranyos már. :D

Not the most advantageous photo of me, but I love this one. :)

A szállásunk is nagyszerű volt, ez a kilátás nyílt az erkélyről. Az apartman csak 10 perc sétára volt a tótól, mégis olyan nyugodt helyen volt, hogy éjszaka síri csönd volt, és akkor a friss levegőről még nem is áradoztam. Nyitott ablakkal olyan nyugodtakat aludtam, mint egy kisbaba.

Our accomodation was also great, we got this view from the balcony. The apartment was just 10 minutes walk from the lake, and it was still calm and quiet, oh, and that fresh air! I was sleeping with opened windows and I slept like baby.

YES! Nagy örömömre nyílt egy vegán hely Bledben, ahol a képen látható salátán kívül még hamburgereket is lehetett fogyasztani, azokból is megkóstoltam kettőt, isteni volt minden! Ezen a három étkezésen kívül egyébként csakis az apartmanban ettünk, vittünk magunkkal hűtőtáskában  kész ételeket lefagyasztva, így csak serpenyőben ki kellett olvasztani az aznapi ebédet/vacsorát. Ez a leginkább idő-és pénztakarékos módszer.

Yaaay! To my great pleasure a vegan restaurant opened in Bled. I ate a salad that you can see on the photo and also two vegan burgers, everything was so delicious. Except these three meal we only ate in our apartment. In Budapest we cooked some meal, we froze them and took them with ourselves to save money and time on our holiday!

Az utolsó napunkon béreltünk álló szörföt is, amin sikerült a fejenállás többször is, egyetlen egy esés
nélkül is. Csordultig tölt boldogsággal, hogy két év alatt már ennyit fejlődtem jógában.
Rengeteg mindent szerettünk volna még csinálni Bledben, csak hogy tudjátok mennyi tevékenység adott még, felsorolok párat: rafting, random strandolás/úszás, barlangjárás, biciklizés, különböző túraútvonalak felfedezése, masszázs, átugrás Ljubjjanába stb...
Oh, azt kihagytam a beszámolóból, hogy boboztunk, libegőztünk és kisvonatoztunk is, illetve beszöktem egy 5 csillagos hotel elkerített strandrészére, hogy ugorhassak egyet a tóba a magas ugródeszkájukról (mindig is ki akartam próbálni). Az ugrás megtörtént, de kifelé ELKAPTAK! :D

The last day we rented a sup, and I could do a headstand on it! I became so proud of myself! :)
We wanted to do so many other things do like rafting, biking, hiking, to get a massage, visiting Ljubjana etc... But we are going to make up everything next year.

Ez az utolsó három kép az első napunkon készült, amikor szinte végig esett, és elég hűvös is volt. Szerintem még így is mesés a látvány a maga melankolikus módján.

These three photos were made on our first day when it was rainy, cool and cloudy. I find the city really magical even like this, on its own melancholic way.

Szeretek mindig új helyekre utazni, ha már az élet lehetőséget nyújt számomra, hogy utazhassak, de Bled kivételt kap ez alól. :) Biztos, hogy jövő nyáron is minél hamarabb visszatérek, már most iszonyatosan hiányzik.

If I got the chance I always like to travel to new places, but Bled is going to be an exception. I really miss it already, next summer I am going back as soon as possible.

1. I don't know this place but with your story and your pictures is really magic!!! Have a nice day, kisses from Italy,
    Eni

Eniwhere Fashion
    My Biomed beauty experience

2. The salad looks heavenly! The place is perfect!