2017. január 31., kedd

Állatkísérlet-mentes és állatkísérleteket végző márkák listája

A blog FB oldalán tavaly szeptemberben kijelentettem, hogy többé semmilyen módon nem fogok állatkísérletes cégeket támogatni, se a pénzemmel, se azzal, hogy írok róluk, így a blogon szeptembertől már hivatalosan is csak cruelty free termékeket találhattok! :) A régebbieket meghagytam, de tavaly szeptembertől már csak CF termékekről olvashattok. Hatalmas lépés volt ez számomra, hiszen bloggerként rengeteg (amúgy szuper) együttműködést meg kellett szakítanom különböző cégekkel (pl: Avon, Yves Rocher, Schwarzkopf stb.), és azóta többet is vissza kellett utasítanom, de nem bánom, mert rájöttem, hogy nem tudnám ezt tiszta lelkiismerettel csinálni, hiszen nem ér annyit. Mindig eszembe jutnak szegény, tehetetlen állatok, egyszerűen borzasztó, hogy a mai világban még mindig engedélyezett ezt csinálni...
Így aztán elkezdtem állatkísérlet-mentes cégek után kutatni, és még kell hogy mondjam; nem egyszerű. Már sokkal korábban közzé szerettem volna tenni ezt a bejegyzést, de előtte nagyon alaposan akartam utánajárni a dolgoknak, hogy pontos legyen a lista. 
Ha érdekel titeket a lista, és a további infók, akkor kattintsatok tovább!

A blog elköltözött, a pontos, folyamatosan frissített listát ITT találjátok. Az új blogcímem: http://prettyandniceblog.com/



Márkák, melyek NEM tesztelnek állatokon:
Egy kis útmutató a listához: Külön jelöltem azokat, amik csak vegán, tehát állati eredetű összetevőktől mentes termékeket árusítanak, továbbá a magyar márkákat kiemeltem egy zászlóval, mert ugye mindig okos döntés hazait támogatni. :) Minden egyes márkát belinkeltem nektek, így bármelyikre rákattintotok, a hivatalos oldalra fog vinni benneteket, így új, számotokra akár ismeretlen CF márkákat is könnyedén felfedezhettek.

- Aden
- Barry M VEGÁN
- Batiste ÚJ a listán VEGÁN
- Beauty Blender VEGÁN
- Benecos (Müller) ÚJ a listán
- Bettina Barty (Rossmann) ÚJ a listán
- CD VEGÁN
- Cocoon Manufaktúra ÚJ a listán
- ColourPop ÚJ a listán
- China Glaze VEGÁN
- Deborah Lippmann ÚJ a listán
- dm saját termékei (Balea, Alverde, Ebelin, Babylove stb)
- Duchesse (Müller)
- Dr. Organic ÚJ a listán
- Elf
- Eszterkrém VEGÁN
- Gosh
- Ilcsi Kozmetikumok ÚJ a listán
- I Heart Make Up ÚJ a listán
- Illamasqua ÚJ a listán
- Inecto Naturals VEGÁN
- Inglot ÚJ a listán
- Inika ÚJ a listán VEGÁN
- Kat Von D VEGÁN
- Kiko
- Kneipp (Müller, Tesco)
- Krémpatika ÚJ a listán 
- Kylie Cosmetics ÚJ a listán
- Lavera (Müller)
- Lima Cosmetics ÚJ a listán VEGÁN
- Lime Crime ÚJ a listán VEGÁN
- L.O.V Cosmetics (Müller) ÚJ a listán
- Lovely ÚJ a listán
- Lush
- Mádara ÚJ a listán
- Marc Jacobs Beauty (csak a sminktermékeik, a parfümök nem)
- Natracare betétek, tamponok (dm, bioboltok, webshopok) ÚJ a listán
- Neobio (Müller)
- Oway ÚJ a listán
- Olivia Natural ÚJ a listán
- Original Source VEGÁN
- Pacifica ÚJ a listán VEGÁN
- Perla Skincare ÚJ a listán VEGÁN
- Pupa
- Rossmann saját termékei (pl Isana, Alterra, Rival de Loop)
- Sheila Natúr Kozmetikumok ÚJ a listán VEGÁN
- Sante (Müller) ÚJ a listán
- S-HE Stylezone ÚJ a listán (dm)
- SkinDelight ÚJ a listán VEGÁN
- Soft & Gentle ÚJ a listán VEGÁN
- SpaRitual ÚJ a listán VEGÁN
- Stila ÚJ a listán
- Terra Naturi (Müller)
- Treaclemoon (dm, Müller) ÚJ a listán VEGÁN
- Trend it Up! ÚJ a listán (dm)
- The Body Shop ÚJ a listán (átkerült)
-Zao VEGÁN
- Ziaja ÚJ a listán
- Zoya VEGÁN
- Zuii ÚJ a listán VEGÁN

A blog elköltözött, a pontos, folyamatosan frissített listát ITT találjátok. Az új blogcímem: http://prettyandniceblog.com/

Márkák, melyek végeznek állatkísérleteket:
- Adidas
- Always
- Aquafresh
- Artdeco
- Astor
- Aussie
- Avon
- Baba
- Balenciaga
- Benefit
- Bioderma
- Biotherm
- Bobbi Brown
- Bourjois
- Burberry
- Bvlgari
- Calvin Klein
- Carefree
- Chanel
- Christina Aguilera parfümök
- Clarins
- Clean and Clear
- Clinique
- Colgate
- CoverGirl
- Dior
- Dolce & Gabbana
- Donna Karan
- Dove
- Eos ÚJ a listán
- Escada parfümök
- Essie
- Estée Lauder
- Eucerin
- Garnier
- Gilette
- Giorgio Armani
- Givenchy
- Gucci
- Guerlain
- H&M kozmetikumai
- Hawaiian Tropic
- Head & Shoulders
- Johnson's
-  Karl Lagerfeld ÚJ a listán
- Kenzo
- Kerastase
- Kiehl's (L'Oréal)
- La Mer ÚJ a listán
- La Prairie
- Lacoste ÚJ a listán
- Lady Gaga ÚJ a listán
- La Roche Posay
- Labello
- Lancome (L'Oréal)
- Libresse
- Listerine ÚJ a listán
- L'Occitane
- L'Oréal
- MAC (Estée Lauder)
- Maison Martin Margiela ÚJ a listán
- Madonna ÚJ a listán
- Make Up For Ever
- Marni ÚJ a listán
- Max Factor
- Maybelline
- Michael Kors
- Miss Sporty
- Missoni
- Nanette Lepore ÚJ a listán
- Naomi Campbell ÚJ a listán
- Nars
- Neutrogena
- Nicki Minaj ÚJ a listán
- New Look Cosmetics ÚJ a listán
- Nivea
- Nu Skin ÚJ a listán
- Nuxe
- NYC
- o. b. tamponok
- Old Spice
- OPI
- Orly ÚJ a listán
- Palmolive ÚJ a listán
- Pampers
- Pantene
- Playboy ÚJ a listán
Puma ÚJ a listán
- Ralph Lauren
- Revlon
- Rimmel London
- Sally Hansen ÚJ a listán
- Schwarzkopf
- Sensodyne
- Shiseido
- Signal
- Tarte
- Tena
- Too Faced (Estée Lauder)
- Tommy Hilfiger
- Tork
- Veet
- Vichy
- Victoria's Secret
- Yves Rocher
- Yves Saint Laurent
- Zara parfümök
- Listerine
- Oriflame
- Playboy
-Rexona

A blog elköltözött, a pontos, folyamatosan frissített listát ITT találjátok. Az új blogcímem: http://prettyandniceblog.com/

A Lush készített egy animációt, ami az állatkísérletekre hívja fel a figyelmet, de aki élesben "szeretné" látni a dolgokat, annak ITT van egy egyperces videó, de csak erős idegzetűeknek ajánlom.


Fontos még megjegyezni, hogy bármennyire is logikusnak tűnne, a vegán sajnos nem egyenlő a cruelty-free-vel. Attól még, hogy egy termék vegánnak van feltüntetve, az nem feltétlenül jelenti azt, hogy CF, csupán a termékben nem fogunk találni állati eredetű összetevőket. Ugyanez fordítva is igaz; attól még, hogy valami CF, ugyanúgy lehet benne például méhviasz, kármin (dél-amerikai rovar testéből, tojásából), keratin (állatok karma, patája, szarva), hialuronsav (kakastaréjból), glicerin (álatlában állati zsiradék), kollagén (állati bőrből, tyúklábból),  lanolin (gyapjúzsír), zselatin. (A kollagén és a hialuronsav lehet növényi is.)

Egy másik dolog, ami mellett nem mehetek el szó nélkül; mindig utána kell járni, hogy az adott cég jelen van-e a kínai piacon, hiszen ott a termékeknek kötelezően át kell esniük egy állatkísérletes vizsgálaton. Ilyen például a H&M, a Zara, a Bourjois és a Yves Rocher is, a lista nagyon hosszú...


Megpróbáltam minél több, főleg nálunk is ismert márkát felsorolni, remélem sokak számára hasznos volt ez a bejegyzés. Ha bármilyen észrevételetek van a listával kapcsolatban, akkor kérlek kommentben jelezzétek, hogy javíthassam!

A blog elköltözött, a pontos, folyamatosan frissített listát ITT találjátok. Az új blogcímem: http://prettyandniceblog.com/


41 megjegyzés:

  1. Köszönet ezért a listáért, mert épp nemrég döntöttem el, hogy áttérek én is teljesen a cruelty free termékek használatára, viszont magyar vonatkozású listákat (Magyarországon könnyen beszerezhető termékekkel) elég keveset találtam.
    Már csak három termék van hátra, amit be szeretnék szerezni, de elég problémás az ügy. Sampon tekintetében sokáig Alverdét használtam, de habképző azokban is van sajnos, ami nagyon szárítja a fejbőröm. A hidratálókrém és a parfüm tekintetében pedig leginkább az okoz problémát, hogy azok a termékek amiknek jó az összetétele és hatásosak is, azok nem épp pénztárca barátak. Te miket használsz?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy egyre többen térnek át CF termékekre! :)
      Én már elég régóta csak Inecto Naturals sampont használok, nekem az vált be a legjobban, hamarosan a blogon is írni fogok róla, de hajvégápolójukról például itt már írtam korábban: http://pretty-and-nice.blogspot.hu/2016/08/teszt-inecto-naturals-hajolaj-es.html
      A Vitalcare is nagyon jó: http://pretty-and-nice.blogspot.hu/2016/03/termeszetes-hajapolas-vitalcare-natural.html Ezt a márkát még a CF-re váltásom előtt fedeztem fel, utánanéztem utólag, és elvileg CF, de ezt nem biztos forrásból tudom. A Yamuna samponokat sokan dicsérik, de a Botanicus is szimpatikus számomra, csak drága. Plusz ott vannak még a Manna és az Olivia Natural szappan samponjai, de azokról nem tudok véleményt mondani.
      Hidratálókrémet magamnak fogok készíteni shea vajból és társaiból (illóolaj, kakaóvaj stb), erről majd készül egy bejegyzés is a blogon. Valóban drágák a jó minőségűek, ezért is döntöttem úgy, hogy inkább akkor egyszer megveszem a hozzávalókat, és utána itthon készítem magamnak, így sokkal gazdaságosabb. Ajakápolót is készítettem már pl, így: (http://pretty-and-nice.blogspot.hu/2016/11/3-diy-termeszetes-ajakapolo-videoval.html)
      A parfümhöz nem igazán tudok hozzászólni, még mindig egy TBS moringás testpermetet használok, amit még akkor vettem, amikor még nem figyeltem oda arra, hogy mi CF, és mi nem az. A Lush parfümjeit tervezem majd megnézni, bár úgy hallottam nagyon erősek, illetve a virágvizekre is gondoltam.
      Remélem tudtam segíteni. :)

      Törlés
    2. A Yamuna samponokat én is csak ajánlani tudom, a festett hajam imádja az Édeni hársnektárt, és csodás fényes tőle, ugyanakkor nem nehezül el, ami a vékony szálú haj esetében igencsak nagy előny :-)

      Törlés
  2. Úristen! Megnéztem a videót, szegény állatok :( köszi, hogy meg írtad ezt a listát el is mentettem magamnak.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Borzasztó, én konkrétan zokogtam rajta. :( Ilyenkor mindig olyan tehetetlennek érzem magam..
      Örülök, hogy hasznosnak találtad a listát, néha majd nézz rá újra, mert folyamatosan frissíteni fogom, ma is már bővítettem pár márkával a CF listát. :)

      Törlés
  3. Sziasztok! Nagyon remelem, pontos a lista, mert szűrni fogok. Sok kedvelt marka sorakozik a listaban, de eldobom oket. Ilyen aron nem kellenek. Allatmanias vagyok. A videot en nem is merem megnezni. Koszonom szepen a listat, mentem a konyvjelzok koze!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Nagyon alaposan utánanéztem mindennek, úgyhogy elég kevés esélyt látok arra, hogy tévedés legyen a listában.
      Igen, nekem is fáj egy picit a szívem egy-két dologért, de kicsit sem éri meg...
      Nagyon szívesen! :) Mindenképp térj vissza a listához időközönként, már ma és tegnap is több új márka bekerült a CF listába. :)

      Törlés
  4. Eddig bele se gondoltam abba, hogy hány állatkísérletet végző márka termékeit használom, ez a lista döbbentett rá...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, régebben én sem gondoltam bele, de legalább "felébredtünk". :)

      Törlés
  5. Dominika! Igen, mentettem az oldalt, jo, hogy erre rabukkantam. En mostanaba nagyon termeszetes osszetevok parti lettem, igaz ez az elelmiszerekre is. Nagyon csunyan atejtenek minket, fogyasztokat. Nem akarok offolni, de ha mar szamit nekunk, hogy mit teszunk a kosarunkba, es akit erdekel az egeszsege s hogy mit eszik a tanyerjarol, ajanlom hogy nezzen utana a natrium glutamatnak (izfokozo, E621) es a palmaolajnak.
    Az offolasert tenyleg elnezest kerek, de nagyon fontosnak tartom, hogy mikkel mergeznek es csapnak be minket, fogyasztokat!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, az efféle összetevők is megérnének egy bejegyzést...

      Törlés
  6. Szia! Nem tudod mi a helyzet az Ilcsi kozmetikumokkal? Köszi!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Írtam nekik, elvileg CF, de nem vagyok biztos benne, hogy nincsenek jelen Kínában.. Még várom a válaszukat, amint megtudok valamit felkerül a listára, és itt is megírom Neked. :)

      Törlés
    2. Köszönöm :)

      Törlés
    3. Ma már válaszoltak is: nem tesztelnek állatokon, viszont Hong Kong-ban jelen vannak, de a törvény szerint Kínában ott egyedül nem kötelező állatokon tesztelni (sose fogom ezt megérteni.. :D ), úgyhogy CF márka, fel is kerül a listára! :)

      Törlés
    4. Szuper, ennek örülök mert nekem nagyon beváltak! Köszönöm mégegyszer az infót. Szép napot!

      Törlés
  7. Szia a 100% pure termekek is idetartoznak(de örülnék ha mélyebben utána tudnál nézni) igaz nem mindegyik vegan mert hasznalnak mézt is neha. DE szerintem jo termékek.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Nem ismertem ezt a márkát, de utánanéztem, és valóban CF, köszi. Magyarországra lehet tőlük rendelni, vagy hol lehet a 100 pure termékeket beszerezni? Csak olyan márkát szeretnék a listára tenni, ami nem elérhetetlen hazánkból. :)

      Törlés
  8. Szia Dominika!

    Remek lista! Köszi az utánajárást! Nem árt tudni ezekről a dolgokról. Meglepett az o.b. és libresse, el sem tudom képzelni, ezeket hogyan tesztelik állatokon... Bár azt hiszem, nem is akarom... :S A Catrice-nek örültem, mert nemrég vettem tőlük egy remek alapozót.
    Mi otthon saját készítésű kencéket használunk, ezerszer jobbak. A másik előnye, hogy tudom, hogy mi van benne. Sokan ódzkodnak a pepecseléstől, pedig a készítésük nem sokban különbözik a főzéstől. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Vera!
      Örülök, hogy hasznosnak találtad a bejegyzést! :) Az o.b. és a Libresse engem is nagyon meglepett... A Catrice szerintem az egyik legjobb sminkmárka, imádom! :)
      Igen, én is nemrég kezdtem otthoni kencegyártásba, íme az első két próbálkozásom:
      - http://pretty-and-nice.blogspot.hu/2016/12/diy-levendulas-furdoso.html
      - http://pretty-and-nice.blogspot.hu/2016/11/3-diy-termeszetes-ajakapolo-videoval.html
      Hát ajakápolót és fürdősót most már biztosan nem veszek többé. :)

      Törlés
    2. Szia!

      Azért tetszett, mert figyelemfelkeltő! Ha már elcsábulunk egy sminktermékre, akkor tudatosan csábuljunk. :)
      A bolti ajakápolókkal sosem voltam kibékülve. Valahogy mindig csak fokozták a kiszáradást, pedig pont az ellen használjuk, nem? :D

      Törlés
    3. Igen, borzasztóak... A Labello a legalja, nem is értem miért ilyen népszerű, tényleg semmit nem használ. :D

      Törlés
  9. Szia,
    A Wise Tree Naturals oldalán találtam:WTN randikrém - hialuronsav krém karikás szem ellen
    Azt írtad korábban, hogy a hialuronsav kakastaréjból van.
    Andrea

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Andrea!
      A WTN állatkísérletektől mentes márka, ezért is került rá a CF listára. A hialuronsav lehet növényi eredetű is, a márkánál kell rákérdezni, hogy ők milyet használnak.

      Törlés
    2. Na most az oldalukon azt olvastam valahol, hogy a termékek állati eredetű összetevőktől mentesek, de azért rákérdezek náluk, és megírom, ha válaszoltak. :)

      Törlés
  10. Szia! Engem az érdekelne, hogy a PUPA-ról honnan tudod, hogy CF? Válaszoltak a megkeresésedre? Mert eddig csak az oldalukon található sablon szöveget olvastam, miszerint az EU-s törvények nem engedik.. stb. De nincs fent pl a Peta oldalán. Se az állatkísérletes, se a mentes listában. Tudnál segíteni, hogy neked honnan van az infod? :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Köszönöm a kérdésed. :) Az honlapjukon lévő szöveg valóban eléggé zavaros, ezért írtam nekik e-mailt, amire azóta sem válaszoltak, ezért CF blogokat kezdtem el kutatni. Az biztos, hogy Kínában nincsenek jelen (ugye rengeteg márka itt bukik el), illetve azt találtam, hogy nagyon sok hiteles CF beauty blogger használja a termékeit, ezért ezek együtt így nekem elég információnak tűntek, még akkor is ha gyanús, pedig szigorúan kezelem a listát. (Pl a TBS sem kerülhetett át a CF-re, amíg az anyacége a L'Oréal volt, pedig levélben már bírósági ügyekkel fenyegetett a márka, csak így zárójelben megjegyzem.. :D)
      Egyébként a Peta oldalán rengeteg márka nincs fent sajnos, akkor túl könnyű dolgom lett volna a listával. :D

      Törlés
  11. Szia! Azt zerettem volna megkérdezni, hogy milyen parfümöt és betétet ajánlassz/használsz? (Ezekkel vagyok csak gondban a többi termékből mindenből találtam CF termékeket!) Előre is köszi a válaszodat😊

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Ajánlom figyelmedbe a Natracare tamponokat/betéteket (dm, bioboltok, magyar webshopok), illetve tervezek beszerezni egy Mooncup-ot, nem tudom hallottál-e már róla, nekem szimpinek tűnik minden szempontból. Ott vannak még a mosható betétek is, amiket egyre többen szeretnek, bár nekem még mindig valahogy bizarr az egész, de azért próbálok megbarátkozni velük, mert a leginkább pénztárca-és környezetbarát módszer. :)
      Parfümök: a The Body Shop már CF szeptember eleje óta, náluk elég nagy a választék, ráadásul a honlapon külön jelölik a vegán termékeket. Ott van még a Lush és az Antonio Banderas is, de ezt a kettőt nem ismerem. A Manna és az Olivia Naturals virágvizeket is kínálnak, az is egy jó alternatíva lehet, bár mindenképp gyengébb. A magyar Cocoon Manufaktúra is készít testpermeteket (bár ha jól tudom csak nyáron), és az Essence-nek is vannak parfümjei.
      A Skin Delight ma került fel a listára, ez a márka aromaterápiás bio olajokat árul, amik elvileg fül mögé és csuklóra kenve parfümként is szuperek.

      Remélem tudtam segíteni. :)

      Törlés
  12. Nagyon sokat segíthet ez a lista is a termékek szövevényében eligazodnni, ahol állandó változások történnek, és ezt nehéz nyomon követni. Jöttem egy kicsit segíteni. :-) Az Antonio Banderast az állatkísérleteket végző Puig.S.L. gyártja. Az Alterra termékeket a Dalli üzemekben állítják elő, amelyek még mindig állatkísérleteket végeznek, de az Alterran nem. Aki megveszi, az a Grünenthal GmbH gyógyszeripari és kutatóvállalatot is támogatja a pénzéve, amely állatkísérleteket végez saját termékeihez, mert kapcsolatban állnak egymással. Mindenki magának eldöntheti, hogy ezek még megfelelnek-e az elvárásainak. A The Body Shop már nem a LO'real tulajdonában van, állatkísérlet-mentes brazil cég vette meg. (2017) A háttérinformációkat egy átlag felhasznónak, vásárlónak nem is kell ismernie, de a lista összeállítójának ebben felelőssége van. Használjátok az applikációnkat, kedveljétek, adjátok hírét! Köszönettel az Állatkísérlet-mentes élet oldal csapatának a nevében. :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az Antonio Banderasról én teljesen mást tudtam, köszönöm az információt. Forrást tudnál küldeni kérlek? Levettem a CF listáról, de addig nem szeretném sehova beírni, amíg nem biztos a dolog.
      Az Alterra márkáról pedig tudtam ezt az infót, ugyanez a helyzet az Alverdével is. Ez egy teljesen más szituáció, mintha az anyacége végezne állatkísérleteket egy adott márkának. Itt konkrétan arról van szó, hogy ennyi erővel ne vegyél vegánként zöldségeket/gyümölcsöket/bármi vegán terméket a Tescoban, vagy bármilyen más nagy áruházban, mert húst is árulnak. Másik példa, hogy ne kérj salátát vagy vegán opciót egy nem vegán/vega helyen, mert hát ők húst is vesznek. Itt nem igazán tulajdonlásról van szó.
      A TBS pedig már a márka állatkísérletessé válásának a napján átkerült a CF listára, csak figyelmetlen voltam és véletlenül ottmaradt a nem CF listán is, úgyhogy ezt szintén köszönöm. :) Nem is értettem először a hozzászólást, hát mondom átírtam már mikor, aztán másnap eszembe jutott, hogy lehet ottmaradt a nem CF listán, és valóban.
      Az applikációhoz pedig gratulálok, nem is tudtam, hogy már van ilyen, én is letöltöm majd a napokban! :)

      Törlés
  13. Szia. Kézkrémet tudsz ajánlani? Az eddigi glicerinesek amúgy sem jöttek be, csak egy csúszós réteget képeznek, amíg kezet nem mosok. Utána szárazabb, mint volt.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Nekem az Inecto Naturals argánolajos kézkréme a kedvencem, illetve van egy új favorite is, a Treaclemoon, a napokban lesz is róla bejegyzés a blogon! :) Mindkettő nem csak CF, de vegán is egyben.

      Az Inecto kézkrémről már itt írtam bővebben: http://pretty-and-nice.blogspot.hu/2015/12/teszt-inecto-naturals-arganolajos.html

      Törlés
  14. Kedves Dominika! Most találtam rá az oldaladra és nagyon szimpatikus lettél rögtön. Én nagy állatvédő vagyok és de sajnos nehezen megy ez a CF betartása. Pedig már utána néztem én is a dolgoknak, de vhogy mindig megveszek egy két tiltós dolgot. :-( Tudom jobban kéne igyekeznem! Én Svájcban élek és most nemrég kijött az itteni Coop supermarketnek egy új kozmetikum családja ami CF. Illetve ez van a matricán, de remélem így is van! A neve: WET n WILD. Esetleg neked mond valamit? Nyilván te sem ismersz minden CF terméket, csak gondoltam megkérdezlek.
    Most megyek és olvasok régebbi cikkeidet :-) üdv: Hajni

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Hajnalka!
      Köszönöm a kedves kommented. :) A Wet'n Wild valóban CF, itt Magyarországon nem kapni, de nagyon jókat hallottam róla!

      Törlés
  15. Szia
    Douglas sminktermékeiről mit tudsz?
    Köszi
    Reni

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Reni!
      Írtam nekik e-mailt a saját termékeikkel kapcsolatban, amint válaszolnak megírom, hogy mit tudtam meg.

      Törlés
  16. Szia az I Heart Make Up.ról úgy tudom CF :) nyugtass meg kérlek hogy tényleg az :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Igen, a Makeup Revolution leányvállalata, fel is írom a CF listára! :)

      Törlés
  17. Szia! A Lime Crime-ot nem látom a listán, ők elvileg nem tesztelnek! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Felírtam, köszönöm! :)
      Nem csak, hogy nem tesztelnek, de még teljesen vegánok is, ráadásul itt olvadozom a monitor előtt annyira szép termékeik vannak.. :D

      Törlés

Minden vélemény számít!