2016. november 16., szerda

Élménybeszámoló, érdekességek - Párizs

Korábban volt már egy párizsi élménybeszámoló a blogon, de akkor csak két napot töltöttem el a francia fővárosban, ráadásul most a barátnőm kíséretében jártam a várost, aki ott tanul, így még jobban beleláthattam a párizsi mindennapokba. Most az előző hónapban töltöttem el kint négy napot, ami szintén édeskevés volt, de azért így is nagyon sok újdonságot láttam, például az Eiffel-tornyot este, kivilágítva, ami valami csodálatos.
Ez a bejegyzés más lesz, mint a rendhagyó élménybeszámolós posztok, mivel most ezt mindenféle érdekességgel is kiegészítem, amik közül sok mindent én sem tudtam, vagy nem gondoltam volna azelőtt, ezért szerintem különösen érdekfeszítő lehet a számotokra is.
A teljes bejegyzésért és a további képekért kattints tovább!

ÉRDEKESSÉGEK

- Az előítéletekkel ellentétben ezúttal is azt vettem észre, hogy a franciák iszonyatosan kedvesek, udvariasak és segítőkészek. Mindenki mindenhol köszön, szívesen útbaigazít, és még az utcai falafelesnél is kaptunk egy halom ételt ajándékba, csak azért mert egy jót beszélgettünk az árussal. :)

- Eszméletlenül zajos, légszennyezett és sok helyen nagyon koszos a város, a zöld terület pedig jelentősen kevés, ez az egy dolog az, ami miatt nem tudnék Párizsban élni.

- Az éjszakai élet Párizsban Budapesthez képest piskóta.

- Egyszerű a közlekedés. Idő kell hozzá, hogy az ember megszokja az elsőre kaotikusnak tűnő metróhálózatot, de nagyon könnyen és gyorsan el lehet jutni A-ból B-be. Egyszer volt, hogy a barátnőm nélkül utaztam, és kicsit aggódtam, hogy el fogok tévedni, de igazából csak a táblákat kell figyelni, és akkor tényleg nem lesz baj. Még én sem tévedtem el, pedig a tájékozódási képességem sokszor egyenlő a nullával.

- Az árak rettentően borsosak egy magyar ember számára.

- Imádom a belvárost. Az épületeket, az utcákat, a kávézókat, minden olyan hangulatos.

- Tömeg. Mindenhol.

- Az Eiffel-Toronyba félig, lépcsőn felmenni csak 5 euro. Azt hittem sokkal drágább, ezért eszembe sem jutott felmenni, aztán a barátnőm közölte velem, hogy mennyi az annyi, úgyhogy ez egy apró, de mégis nagy öröm volt számomra.

- Éjjel a belváros tele van patkányokkal. Engem egyébként ez furcsamód nem zavart, csak eléggé meglepődtem, mikor a Notre-Dame előtt patkányok tömkelegét láttuk bandázni. :D

- Különösen pozitív volt számomra, hogy még a sarki boltban is egy halom vegán finomságot találtam, amiknek az ára - a kinti árakhoz képest - nem volt magasabb a nem vegán ételeknél.














Galeries Lafayette














Átugrottunk Versailles-ba is, mert ez azért egy kihagyhatatlan dolog, ha már eljutottam Párizsba.


A kert tényleg lenyűgöző, de szerintem azért erősen túl van hypeolva, bár ennek nyilván a történelmi háttér az oka.



A kert tele volt cicákkal! ♥


Hazafelé nagyon szomorú voltam, mert túl hamar elrepült az a négy nap, de ez a festői naplemente azért kárpótolt egy kicsit. :)


2 megjegyzés:

  1. Szuper lehetett :) Én 3 éve voltam Párizsban, de sajnos az csak 1 nap "körberohanás" voltaz idő is ködös, esős volt, úgyhogy annyira nem nyűgözött le engem mint vártam. De ettől függetlenül csodás város :)
    A zöld területről jut eszembe: Frankfurt am Main-ben meglepően sok zöld területet láttam, és Londonban is, ez nekem hatalmas pozitívum, bárhová is megyek, ez sokat nyom a latba :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát sajnos én is esős időt fogtam ki, csak az utolsó napon sütött a nap, amikor mentem haza. :(
      Én is nagyon igénylem a zöld területeket, az utázásaim során talán Krakkóban volt a legtöbb, oda bármikor szívesen visszamennék. :)

      Törlés

Minden vélemény számít!