2016. január 31., vasárnap

Hogyan zárd ki a negatív dolgokat az életedből?

Jelen pillanatban leírhatatlan öröm tölt el, hiszen pár hónapja még álmomban sem gondoltam volna, hogy én valaha is írni fogok egy ilyen bejegyzést. Sok minden történt velem az utóbbi időben, rengeteg rossz dolog is, ami akkor padlóra küldött, de már örülök, hogy ilyen szörnyű dolgok is megtörténtek velem, mert okultam belőlük és megtanultam elfogadni különböző dolgokat.
Még mindig vannak pillanataim, amikor úgy érzem, hogy megint ellenem fordult a világ, és az eddigi próbálkozásaim a pozitívabb hétköznapok reményében csak illúziók voltak, és semmit nem értek, de mindez csak koncentráció, önuralom és nézőpont kérdése.
Ebben a bejegyzésben pontokban összefoglalom, hogy mik azok a dolgok, amik nekem rengeteget segítettek abban, hogy kizárjam a negatív energiákat az életemből.
A teljes bejegyzésért kattints tovább!

1.) BARÁTOK SZORTÍROZÁSA
Igen, ez a legszomorúbb pont, a szortírozás szó pedig szívtelenül hangzik, de maga a folyamat sem könnyű, és minél közönyösebben kezeljük, annál könnyebb lesz, és annál hamarabb túlesünk rajta.
Az idő múlásával a barátok változnak, és sajnos nem feltétlenül pozitív irányba. Már lassan egy éve szép lassan, de biztosan kezdtem elveszteni a barátaimat, és ez engem teljes sokként ért, tíz körömmel kapaszkodtam beléjük. Aztán az utóbbi pár hétben átrágtam magam a történteken újra és újra, majd arra a következtetésre jutottam, hogy akik igazán fontosak, azok úgyis itt vannak mellettem, többre nincs is szükségem.
Igen, a régi barátaim közt is voltak páran, akik sokat jelentettek nekem, de ha már csak negatív élményeim vannak velük kapcsolatban, és folyamatosan leszívják az energiámat az ostoba felfogásukkal, akkor mit is vesztettem valójában? Nem sokat.
Talán néha még magányosnak érzem magam, de a magányból is lehet ám profitálni. Így több időt tudok fordítani magamra, ebből kifolyólag magamat is jobban megismerhetem. Én például újra elkezdtem rajzolni és festeni, jógázom, és több időm és energiám marad a blogra is. Ez persze a barátok mellett is megy, de nem mindegy, hogy igaz barátok vesznek körül, vagy ellenségek barátnak álcázva.. Annyit pedig még hozzáfűznék ehhez, hogy (velem ez szerencsére nem történt meg) párkapcsolat terén is ugyanezt tudnám tanácsolni.
girl, beauty, and indie kép

2.) AMIT MA MEGTEHETSZ, TEDD MEG, AMIT NEM, AZT NE BÁND!
Teljesen mindegy, hogy egy teendődet aznap miért nem csináltad meg, ne rágódj rajta! Lusta voltál? Előfordul. Nem maradt időd? Majd holnap szakítasz rá. Nem maradt energiád? Holnap jobban beosztod.
A fölösleges aggódás volt - néha még mindig az - a legnagyobb problémám, pedig a hangsúly a fölöslegesen van. Elnézést a kifejezésért, de néha tényleg le kell szarni a dolgokat, mert nem lehet egyszerre mindennel foglalkozni, ha pedig 0-24-ben pörög a lista a fejedben, akkor aztán tényleg nagy lesz a káosz. Ami pedig biztos, az az, hogy a dolgok ígyis-úgyis alakulnak majd valahogy, és minden úgy fog történni, ahogy annak akkor és ott történnie kell.
flower, girl, and pale kép

3.) FIGYELJ A TESTEDRE!
Tavaly végig betegeskedtem, olyan betegségek alakultak ki nálam a folyamatos stressz miatt, hogy már szinte nevetni támadt kedvem, annyira hihetetlen volt számomra. Idén úgy döntöttem, hogy ennek véget vetek, és tudtam, hogy ezt csakis úgy érhetem el, ha odafigyelek a lelkemre, a testemre és a kettő összhangjára.
Első gondolatom a jóga volt. Január eleje óta rendszeresen járok, minden nap megyek, ha tudok, és bátran kijelenthetem, hogy ez volt életem egyik legjobb döntése. Annyi pozitívumot kaptam a jógától, hogy a tíz ujjam nem lenne elég, hogy megszámolhassam. Erről majd tavasszal fogok írni egy külön bejegyzést, mert szeretném megosztani veletek a tapasztalataimat, úgyhogy addig is nem árulok el többet. :) Persze nem kell feltétlenül a jógát választani, de mindenkinek tudom ajánlani, hogy sportoljon valamit, amiben örömét leli, és nem csak a teste, hanem a lelke érdekében is.
A másik dolog pedig nyilván a táplálkozás. Most nem szeretnék hegyi beszédet tartani a helyes étkezésről (erről már írtam korábban ITT), csak annyit szeretnék ehhez hozzáfűzni, hogy tegyetek meg egy lépést, mert az össze-vissza zabálásnak sosincs jó vége. Lehet az a lépés akár egy olyan apróság is, hogy nem isztok több cukros üdítőt, vagy nem nassoltok esténként, esetleg több zöldséget esztek, kezdésképp bármi megteszi, aztán a pozitív élmények után már úgyis több kedvetek lesz mélyebbre ásni ebben magatokat.
Én például úgy érzem, hogy végre sikerült megtalálnom az arany középutat. Rengeteg zöldséget eszem, édességet csak nagyon ritkán (abból is inkább "minden menteset"), igyekszem teljes kiőrlésű gabonát fogyasztani, a napi 4 liter folyadékbevitelt már évek óta tartom, és vegetáriánus lettem. Utóbbi nem egy hirtelen elhatározás volt, már évek óta foglalkoztatott ez a dolog, sőt, már kiskoromban sem ettem meg más húst, csak a csirkét. Ez egy hatalmas lépés volt számomra, aminek leírhatatlanul örülök, de legyen is most ennyi elég, ez nem a "térítés" helye. :)
girl, glitter, and pale kép

4.) VEDD KÖRÜL MAGAD AZZAL, AMIT SZERETSZ!
Mindennel ami nyugtat, ami elgondolkodtat, ami körül jól érzed magad.
Az én szobám például tele van növényekkel, az ágyamat körülvettem levendulával, az íróasztalomon pedig mindig van valamilyen vágott virág, de általában jácint cserépben.
Minden nap olvasok verseket, mert imádom őket, vigaszt találok bennük és megnyugtatnak.
Teázni régen nem szerettem, de a nyugtató hatásuk miatt elkezdtem, és itt most nem az epres-yoghurtos teának nevezett viccre gondolok. Tőzegáfonya, cickafark, kamilla stb, természetesen ízesítés nélkül.
Ezen kívül pedig nekem még a zene is sokat szokott segíteni, bár ezzel szerintem a legtöbb ember így van.
vintage, beauty, and indie kép
A képek forrása We Heart It.

Ha akár csak egy olvasómnak is tudtam segíteni ezzel a bejegyzéssel, akkor már megérte, és nagyon örülök neki.

Kíváncsi lennék rá, hogy nektek mi a véleményetek erről a témáról, illetve, hogy ti mivel egészítenétek ki még ezt a listát, úgyhogy bátran írjátok meg itt, a bejegyzés alatt. Segítsünk egymásnak!


16 megjegyzés:

  1. Szuper bejegyzés így estére, és felettébb elgondolkodtató. Köszönöm! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon örülök, hogy hasznosnak találtad! :)

      Törlés
  2. Én még annyit tennék hozzá, hogy tetszik vagy nem, de a kényszerű elfogadás is segíthet. Pontosabban, a beletörődés helyzetekbe. Mindig próbálj meg beletörődni a jelenlegi helyzetedbe, de soha ne add fel. Próbáld meg élvezni a jelent, mindig találj benne valamit, ami akár egy kicsike örömet is okozhat neked. Nekem pl egy régóta vágyott pasi nézegetése-aki sajna több éve foglalt, de szoktunk beszélni és kerültünk már elég intim kapcsolatba is. Vagy ilyen az olvasás, gitározás. A célodat soha ne add fel, próbálj arra koncentrálni, hogy amilyen helyzetben vagy, az lehet, hogy nem jó, de hogyan tudnál újra egy jó élethelyzetbe kerülni? Valamihez hozzásegíthet. Ha nem így van, akkor próbálkozz 100x-1000x, de soha ne add fel. Ne törődj mások véleményével, csak dönts, és kész! És lépj. Ne várj senkire, ne bízz senkiben, csak magadban. Így erős leszel. És képzelegj, mert az jót tesz a lelkednek, de rugaszkodj el túlzottan a valóságtól.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Először is köszönöm, hogy kiegészítetted a listát.
      Másodszor pedig a kényszerű elfogadással/beletörődéssel teljesen egyetértek, hiszen csak így lehet nyugodt a lelkünk. A célok pedig mindig nélkülözhetetlenek! :)

      Törlés
  3. Már régóta az olvasód vagyok, és nagyon örülök, hogy így megtaláltad a lelki békédet. Ahogy elkezdtem olvasni a soraid, nem is értek váratlanul a felsoroltak, mint a barát-szelektálás, jóga meg a vegetarianizmus. Valahogy mindannyian hasonló utat járunk be és mégis különbözőt. :-) Bocs a spirituális szövegért, de ez az, amit gondolok. :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Értékelem és köszönöm, hogy leírtad ezeket a sorokat, jól esett olvasni! :)

      Törlés
  4. Én addig szortíroztam a barátaimat, amíg elfogytak. Nem jó, de velük sem vol...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sajnálom, hogy veled ez így történt.
      A barát-szortírozást én sem ész nélkül értettem, fontos, hogy valaki mindig maradjon melletted, viszont úgy gondolom, hogy ha a "barátaidtól" már csak negatív dolgokat kapsz/nem érzed értékesnek a velük eltöltött időt (mindegy ennek mi az oka), akkor nem kell erőltetni, inkább legyél egyedül, mint folyamatosan "fertőzve".

      Törlés
  5. Nagyon jó bejegyzés lett, köszönöm!

    VálaszTörlés
  6. annyira ugyanígy érzek én is, mintha én írtam volna ezeket a sorokat... kitartást neked, és légy boldog az új utadon :)

    VálaszTörlés
  7. Szuper bejegyzés lett, csak így tovább!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Neked is köszönöm, és örülök, hogy tetszik! :)

      Törlés

Minden vélemény számít!